Συνέντευξη στο typosthes.gr
Δεν υπάρχει κάτι πιο ευχάριστο από τη στιγμή που άνθρωποι της πόλης αποφασίζουν να δραστηριοποιηθούν ξανά προς όφελος της Θεσσαλονίκης, κάνοντας πράξη το όραμα τους για την πόλη. Ο Ανδρέας Παπαμιμίκος, γνωστός για την πορεία του στη Νέα Δημοκρατία, δηλώνει και πάλι «παρών», πλούσιος με εμπειρίες, ιδέες και όραμα για τη Θεσσαλονίκη, τα προβλήματα και τις ελπίδες της.
«Η Θεσσαλονίκη έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να καταστεί κέντρο παιδείας, έρευνας και καινοτομίας», εξηγεί στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» σε μια μακροσκελή συνέντευξη ο κ. Παπαμιμίκος, αναλύοντας ταυτόχρονα όλα τα καίρια προβλήματα της πόλης και κάποιες άμεσες παρεμβάσεις, για την επίλυση τους. Δεν ξεχνάει να αναφερθεί στο μεγάλο στήριγμα του, δηλαδή την οικογένεια του και μας εξηγεί τι σημαίνει να χτιστούν δύο καινούργια γήπεδα, για τις δύο μεγάλες ομάδες της πόλης μας.
Κ. Παπαμιμίκο, έχετε διαγράψει μία σημαντική προσωπική πορεία μέσα από τη Νέα Δημοκρατία, ως πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ, ως γραμματέας στην Πολιτική Επιτροπή και ως ενεργός πολίτης, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια φαίνεται να έχετε αποτραβηχθεί από την κεντρική πολιτική σκηνή, καθώς επικεντρωθήκατε κυρίως στην επαγγελματική σας δραστηριότητα και την δικηγορική εταιρεία που δημιουργήσατε. Πώς φαντάζεστε την πορεία σας στα πολιτικά δρώμενα τα επόμενα χρόνια;
Ως γραμματέας της ΝΔ, σε ανύποπτο χρόνο, είχα πει ότι με την ολοκλήρωση της θητείας μου θα έκλεινα έναν κύκλο στην πολιτική ώστε να εστιάσω στη δημιουργία οικογένειας και στα επαγγελματικά μου. Είναι σημαντικό ειδικά για τους πολιτικούς να μπορούν να αναγνωρίσουν πότε πρέπει να κλείσει ένας κύκλος και πότε πρέπει να ανοίξει ένας άλλος. Και έτσι έκανα. Δημιούργησα τη δική μου οικογένεια και τη δική μου δικηγορική εταιρεία. Από την άλλη όμως το ότι δεν είχα κάποιο κομματικό ή άλλο αξίωμα δεν σημαίνει ότι ως ενεργός πολίτης δεν παρακολουθούσα τις εξελίξεις, δεν συμμετείχα και δεν παρενέβαινα.
Πλέον πιο ώριμος, με νέες εμπειρίες και παραστάσεις, πιο ολοκληρωμένος νιώθω πιο έτοιμος να προσφέρω στη πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη και στη χώρα.
Θα θέλαμε να μας πείτε πως κρίνετε την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη διαχείριση της πανδημίας, αλλά και συνολικά. Πού παίρνει τον μεγαλύτερο βαθμό και πού – αν υπάρχει – τον χαμηλότερο;
Η κυβέρνηση κλήθηκε να διαχειριστεί δύο πολύ σοβαρές κρίσεις, του μεταναστευτικού και του κορωνοϊου, και τα πήγε πολύ καλά. Αλλά και η γενική εικόνα είναι αναμφισβήτητα θετική. Αυτό αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις, που παρά το ότι η κυβέρνηση έχει διανύσει το πρώτο μισό της θητείας της και θα ήταν λογικό να είχε φθορά, τυγχάνει της αποδοχής και στήριξης περισσοτέρων πολιτών.
Αυτές οι δύο κρίσεις βέβαια δεν της επέτρεψαν να εφαρμόσει όλο το στρατηγικό μεταρρυθμιστικό σχεδιασμό της στους χρόνους που θα ήθελε αλλά είμαι βέβαιος πως αυτό θα γίνει από εδώ και πέρα.
Εκτιμώ, όμως, πως ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στο θέμα της ασφάλειας και της εγκληματικότητας. Οι αλλαγές στον ποινικό κώδικα αλλά και τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση της προηγούμενες ημέρες για την Ελληνική Αστυνομία, την οποία θέλουμε αποφασιστική, με σύγχρονα μέσα και τους άνδρες και τις γυναίκες της καλά εκπαιδευμένους, βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση και είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή.
Ας επικεντρωθούμε στην πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη. Οι μεγάλες επενδύσεις της Pfizer ή της Cisco αλλά και τα μεγάλα έργα – Μετρό, Flyover, κ.ά. – φαίνεται να δημιουργούν νέες προοπτικές ανάπτυξης για την «τραυματισμένη» από την οικονομική κρίση Θεσσαλονίκη. Πώς βλέπετε τον εαυτό σας σε αυτή τη μεγάλη εικόνα, ποιο είναι το όραμα σας για την πόλη;
Αναμφίβολα η πόλη αλλάζει. Δικαίως είμαστε δύσπιστοι στη Θεσσαλονίκη, αλλά το νέο λιμάνι προχωράει, το νέο αεροδρόμιο είναι γεγονός, η νέα περιφερειακή οδός δεν είναι απλώς εξαγγελία και σχέδιο επί χάρτου και το μετρό το 2023 θα παραδοθεί.
Αυτό που λείπει από τη Θεσσαλονίκη είναι ένα κοινό όραμα, πάνω στο οποίο θα χτιστεί το νέο αφήγημά και θα βασιστεί ένας ολιστικός σχεδιασμός. Ώστε να μην υπάρχει αποσπασματικότητα αλλά όλοι να κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Αυτό προϋποθέτει συνέργιες των τοπικών παραγόντων και φορέων με τους πολίτες κάτι δυστυχώς όχι αυτονόητο στην πόλη μας.
Προσωπικά έχω καθαρή άποψη σε αυτό. Η Θεσσαλονίκη έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να καταστεί κέντρο παιδείας, έρευνας και καινοτομίας. Να αξιοποιήσει τα τρία δημόσια πανεπιστήμια αλλά και τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα -προσελκύοντας νέους από τα Βαλκάνια- τις δημόσιες ερευνητικές δομές αλλά και τις ιδιωτικές επενδύσεις που γίνονται για τη δημιουργία ενός cluster νέας τεχνολογικής γνώσης. Επίσης, μπορεί, με το λιμάνι, το αεροδρόμιο, τη διασύνδεση ΟΛΘ-ΠΑΘΕ-Εγνατίας και το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο να καταστεί κόμβος συνδυασμένων μεταφορών. Τέλος, θεωρώ πως η πόλη μας είναι για τους Έλληνες αλλά και τους Βαλκάνιους ένας πολύ ελκυστικός τουριστικός προορισμός, δίνοντας τεράστια έμφαση στην ψυχαγωγία αλλά και σε άλλους τομείς.
Ποια θεωρείτε πως είναι τα κυριότερα προβλήματα της Θεσσαλονίκης αυτή τη στιγμή και ποιες πιστεύετε θα ήταν κάποιες καίριες παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να γίνουν, για την επίλυση τους;
Να δούμε την μεγάλη εικόνα. Όπως σας είπα και προηγουμένως απαιτείται η πόλη να αποκτήσει μια ενιαία και σύγχρονη ταυτότητα. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε, αρκεί να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας, να αλλάξουμε νοοτροπία και να συνεργαστούμε. Όλα είναι στο χέρι μας για την πόλη μας.
Από εκεί και πέρα πιστεύω πως πρέπει να εστιάσουμε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε όλοι μας καθημερινά. Καθαριότητα, έλλειψη χώρων στάθμευσης, κυκλοφοριακό, χώροι πρασίνου. Εδώ χρειάζονται άμεσες και πρακτικές λύσεις από τους υπευθύνους και όχι ατέρμονες συζητήσεις.
Εκτός από τα εμβληματικά έργα, η Θεσσαλονίκη ταλανίζεται από μεγάλα προβλήματα καθημερινότητας. Κυκλοφοριακό, συγκοινωνίες, καθαριότητα, αλλά και τα νεότερα ζητήματα όπως η ενεργειακή φτώχεια. Πώς πιστεύετε πως πρέπει να αντιδράσει η πόλη σε αυτά;
Θα μου επιτρέψετε να εστιάσω στο πιο άμεσο και μεγάλο πρόβλημα που βιώνουμε στη Θεσσαλονίκη αυτόν τον καιρό και όπως σας είπα θεωρώ πως είναι το κυκλοφοριακό. Προφανώς μια μεγάλη ανάσα θα δώσουν υποδομές όπως το Μετρό και η νέα ανατολική περιφερειακή, η fly over. Αυτά όμως θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον.
Tώρα απαιτείται οι αρμόδιοι να βρουν άμεσες λύσεις, όπως ανέφερα και πιο πάνω. Να βρεθούν και να εφαρμοστούν τώρα! Μπορεί με αποφασιστικές κινήσεις το πρόβλημα και η ταλαιπωρία των πολιτών να περιοριστεί. Σας αναφέρω μερικές πρακτικές λύσεις άμεσης εφαρμογής: φορτοεκφορτώσεις σε κεντρικούς δρόμους μόνο τις βραδινές ώρες όπως γίνεται σε πολλές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Εντατικοί και αυστηροί έλεγχοι για παράνομη στάθμευση από την τροχαία και τη δημοτική αστυνομία, ειδικά στις λεωφορειολωρίδες. Δεν γίνεται αριστερά στη Βασιλίσσης Όλγας να έχει δύο σειρές παρκαρισμένων, την ώρα που κάποιος ταυτόχρονα μπορεί να ξεφορτώνει στα δεξιά κλείνοντας και τη λεωφορειολωρίδα. Και επίσης οι δημοτικές αρχές να διαμορφώσουν άμεσα ελεύθερους ανεκμετάλλευτους χώρους σε δωρεάν πάρκινγκ ή έστω με ένα χαμηλό τίμημα.
Θα ήθελα όμως να προσθέσω και κάτι ακόμα. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι κάτι που θα μας ταλαιπωρήσει και τα επόμενα χρόνια. Από τώρα πρέπει να βρεθούν λύσεις και εναλλακτικές διαδρομές για την περίοδο κατασκευής της fly over καθώς για τις εργασίες της θα κλείνουν τμήματα της περιφερειακής. Δεν χρειάζεται νομίζω να εξηγήσω τι επιπτώσεις θα έχει στο κυκλοφοριακό η κατασκευή του απαραίτητου αυτού έργου. Έτσι πρέπει να λειτουργούμε, με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και όχι με «μπαλωματικού» τύπου λύσεις μετά την εμφάνιση των προβλημάτων.
Γνωρίζετε πως κατά καιρούς το όνομά σας έχει εμπλακεί σε σενάρια για εκ νέου κάθοδο στον πολιτικό στίβο. Πώς τα διαβάζετε όλα αυτά και ποιες είναι αυτή τη στιγμή οι προθέσεις σας;
Όλα θα γίνουν στην ώρα τους. Έχω την διάθεση να προσφέρω ενεργά και θα το κάνω. Δεν πιέζομαι όμως και ούτε εξαρτώμαι από την πολιτική.
Δύο από τις ομάδες της πόλης μας, ο ΠΑΟΚ και ο Άρης, προχωρούν σε διαφορετικό στάδιο ο καθένας, τα σχέδια τους για νέο γήπεδο. Μάλιστα, για τις εξελίξεις στη Νέα Τούμπα είχε κάνει ειδική αναφορά και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της ΔΕΘ. Πιστεύετε πως τελικά θα πραγματοποιηθούν αυτά τα δύο έργα και τι θα σημαίνει αυτό για τη Θεσσαλονίκη;
Δεν βλέπω το λόγο να μην υλοποιηθούν. Από τη στιγμή που υπάρχει η διάθεση των ομάδων, με τη συνεργασία όλων των φορέων και την αρωγή της κυβέρνησης πιστεύω πως μπορούν να γίνουν τα δύο αυτά νέα γήπεδα. Μην ξεχνάμε πως είναι κάτι πολύ παραπάνω από δύο αθλητικές υποδομές, αφορούν όλη την πόλη και όχι μόνο τις ομάδες. Η κατασκευή αυτών των γηπέδων σημαίνει νέες θέσεις εργασίας, αστικές αναπλάσεις, νέες υποδομές για την πόλη και ζεστό χρήμα στην αγορά.
Μίας που αναφερθήκαμε στη Νέα Τούμπα και τον ΠΑΟΚ, θα ήταν παράλειψη να μην γίνει κάποια αναφορά στο γεγονός πως είστε παντρεμένος με την ανιψιά του Ιβάν Σαββίδη, Σόνια. Φαντάζομαι πως έχετε κουραστεί να απαντάτε σ’ αυτή την ερώτηση, ωστόσο, οφείλουμε να σας ρωτήσουμε αν θα είναι αυτό παράγοντας στις μελλοντικές σας επιλογές;
Άλλο η πολιτική, άλλο η οικογένεια. Εγώ είμαι παντρεμένος με τη Σόνια και η Σόνια με τον Ανδρέα. Η οικογένεια μου είναι για μένα ο,τι πιο σημαντικό. Η Σόνια και η κόρη μας είναι το πιο ιερό έχω.
Από εκεί και πέρα στην οικογένειά μας ο ένας στηρίζει τις αποφάσεις και τις επιλογές του άλλου ώστε αυτές να επιτύχουν. Αυτή την στήριξη τη νιώθω και είναι πολύ σημαντικό να προχωράς έχοντας ως στήριξη τη γερή βάση της οικογένειας και των δικών σου ανθρώπων.
Θα παλέψω δυναμικά ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει αναπτυξιακή ταυτότητα.
Η ανάπτυξη είναι σημαντική όταν κατανέμεται όσο το δυνατόν δικαιότερα προς όλους
Copyright © 2013